MARESZ Fair Play Guide vagy #STAYFAIR Statement
közös állásfoglalás/nyilatkozat/credo/etikai kódex
A COVID-19 járvány az ügyfeleket, partnereket és beszállítókat egyaránt eddig ismeretlen kihívások elé állította. A rendezvényeket érintő korlátozások miatt a piac egyik napról a másikra megszűnt, megkezdődött a tartalékok felélése. A rendezvényipart alkotó szolgáltatók: rendezvényszervezők, konferencia- és kongresszusszervezők, rendezvényhelyszínek, rendezvény- és kommunikációs ügynökségek, kiállításszervezők és -kivitelezők, cateringcégek, rendezvénytechnikai cégek, biztonsági cégek és egyéb kiegészítő szolgáltatók helyzete gyökeresen megváltozott. Meggyőződésünk, hogy a kölcsönös egymásrautaltság miatt az ügyfelek és partnereik csak együtt tudnak túljutni ezen a nehéz helyzeten.
A MARESZ ebben az állásfoglalásában kíván rámutatni, hogy mit tart fair üzleti magatartásnak a szektort érintő válsághelyzetben. Célunk a szemléletformálás, azoknak az etikus szakmai normáknak a rögzítése, amelyek hosszú távon kihatnak az üzletmenetre és meghatározzák az ágazat jövőjét. A tisztességes üzleti magatartás közös, jól felfogott érdekünk, ha változatlan minőségű szolgáltatásokat akarunk nyújtani, vagy igénybe venni a válsághelyzet után.
A krízis számos jó példát, de jó néhány kifogásolható üzleti magatartást is felszínre hozott. Azt javasoljuk, hogy kezeljük egymást olyan alapvető szakmai, etikai elvek mentén, ami méltó az eddigi együttműködéseinkhez és megfelelő alapot teremt a jövőbeni munkához. Ügyfélként – legyen szó akár nagyvállalatról, akár egy szolgáltatásokat megrendelő ügynökségről – felelősséggel tartozunk beszállítói hálózatunkért is. Tudunk tenni, és kell is tennünk a megőrzésük, megvédésük érdekében. Mutassunk olyan példát és tanúsítsunk olyan üzleti magatartást, amelyet mi is elvárunk partnereinktől és amire ügyfeleink, munkatársaink, üzleti környezetünk is elismeréssel tekinthet. Hiszünk abban, hogy hamarosan ismét azt csinálhatjuk, amiben a legjobbak vagyunk, ami a szenvedélyünk: sokszínű, minőségi rendezvényeket szervezünk.
Konkrét ajánlások - Mit tehetsz?
DOS
- Őrizd meg az ügyfél-ügynökség-beszállító viszony szimbiózisát!
- Tervezz előre, készülj a következő időszakra!
- Vedd elő a fiókból az idő hiányában elmaradt feladatokat, és adj megbízást az partnereidnek!
- Adaptáld a korábbi rendezvénykoncepciókat a mostani helyzetre, vond be a partnereidet a megoldások kidolgozásába!
- Készülj proaktívan a post-covid időszak új kihívásaira, vedd igénybe partnereid tapasztalatait, kreatív javaslatait!
- Használd a jelenlegi helyzetben is partnereidet stratégiaalkotásra, képzésre, fejlesztésre, folyamatok átvilágítására, brainstormingra, a csapat motiválására – bármire, amire ebben a helyzetben cégednek szüksége lehet –, tartsd életben együttműködéseidet!
DON’TS
- Ne élj vissza az erőfölényeddel!
- Ne akard ingyen kihasználni a felszabadult erőforrásokat!
- Ne kényszeríts ki egyoldalúan meghatározott feltételek szerinti megállapodásokat!
- Ne nyomd le az árakat, a rövid távú gazdasági előnyök reményében ne áldozd fel a partneri kapcsolataidat!
- Ne generálj fölösleges, extrém versenyt, ne térj el a fair tender szabályoktól!
- Tartsd magad a korábbi megállapodásaidhoz!
- Ne hagyd, hogy széthulljon a rendezvényszakma, fékezd meg a munkaerő elvándorlást!
Azért tartjuk fontosnak az etikus szakmai normák rögzítését, mert az unfair magatartásnak hosszú távon komoly piacromboló hatása van. Ne feledjük, hogy a rendezvényszektor egyik legfontosabb értéke a felgyülemlett tapasztalat, amely a magas minőségű szolgáltatás egyik garanciája. Hozzáértő, rutinos szakembereink tudása nélkül pedig nem lehet a járvány után magas színvonalú rendezvényeket szervezni.
Szeretnénk, ha minél többen csatlakoznátok a kezdeményezéshez, és fejeznétek ki szolidaritásotokat – akár a közösségi média felületein, akár más formában. Ehhez nyújtunk segítséget a letölthető logópackkal, az e-mail-aláírásba illeszthető vizuális elemmel, az ajánlatok végére szánt üzenettel és a Facebook posztképein alkalmazható pecséttel.
Kérjük, ha egyetértetek a kezdeményezéssel, továbbítsátok ügyfeleiteknek is a hírt.
Ők már csatlakoztak, csatlakozz Te is.
Nagyvállalati ügyfelek is csatlakoztak a # Stay Fair kampányhoz. Egyre biztatóbb jelei vannak a rendezvényszervező szakma újraéledésének, de még kellő időnek kell eltelnie, hogy a piac tökéletesen helyreálljon. Ezért tartjuk fontosnak továbbra is a fair hozzáállást, amely mellett ügyfeleink is kiállnak.
Csatlakozz kampányunkhoz Te is!