Nagyszabású jubileumi rendezvénnyel ünnepeltük Szövetségünk fennállásának 30. évfordulóját, november 21-én, Budapesten, az újonnan nyitott Dorothea Hotelben. A tagozati ülésekkel és közgyűléssel egybekötött ünnepségen több mint 130 fővel képviseltették magukat tagcégeink, és szakmai partnereink is nagy számban megjelentek. A résztvevőket Ganczer Gábor, a MaReSz elnöke, és Szűcs Balázs főtitkár köszöntötték. Az ünnepi program részeként egy neves külföldi előadó, Sven Bossu előadását is meghallgathattuk a nemzetközi MICE és rendezvényszervezői piac legújabb trendjeiről és kilátásairól.
Képgaléria
A MaReSz tevékenységét és jövő évi terveit bemutató közgyűlési beszámolók kapcsán az Elnök kiemelte, hogy a Szervezet büszke stabil és ütőképes tagságára, szakmai közösségére: a taglétszám folyamatosan nő, idén csatlakozott a 150. tagvállalat. A jövőbeni tervek között, a taglétszám növelése mellett a Szövetség saját rendezvényeinek – Event Touchkonferencia, Flash Award díjpályázat, EventHub – megújítását és folytatását, a MaReSz-brand építését, a külső és belső kommunikációs tevékenység, valamint az értékesítési szemlélet erősítését, továbbá a felsőoktatási és felnőttképzési intézményekkel megkezdett együttműködés, a társ szakmai szervezetekkel folytatott együttműködés, az érdekképviseleti munka és a piacfelmérések folytatását hangsúlyozta Ganczer Gábor. Az értékesítési szemlélet erősítése a megrendelőkkel való szorosabb kapcsolattartást, a kommunikáció erősítése a gyakoribb szakmai hírlevelek és sajtóhírek kiadását jelenti. A MaReSz-brand erősítésének a középpontjába az az üzenet kerül, hogy a Szervezet tagsága megbízható, professzionális cégekből áll, akik az üzleti rendezvényszervezés teljes spektrumát lefedik. A MaReSz-tagokkal való együttdolgozás egyfajta minőségi garanciát jelent.
Az Elnök aláhúzta, hogy a szakmai műhelymunka elsősorban a Szervezet hét tagozatában folytatódik a jövőben is.
A Közgyűlés napirendi pontjai között két, az Alapszabály módosításával járó előterjesztés is szerepelt.
Az egyik, a MaReSz tagdíjrendszeszrének megváltoztatásával kapcsolatos javaslat volt. Az új tagdíjrendszerrel kapcsolatban Ganczer Gábor elnök kifejtette, hogy sok külföldi példát, továbbá és a belföldi szakmai szervezetek gyakorlatát is megvizsgálták. Ezek alapján egy igazságosabb, sávos díjrendszerre tettek javaslatot. Az előterjesztést a Közgyűlés elsöprő többséggel fogadta el. A MaReSz 2024-től alkalmazott új tagdíjrendszerét bemutató táblázat elérhető innen.
A másik, Alapszabály-módosítással járó előterjesztés a tagfelvételi rendszer egyszerűsítésére vonatkozott.
Ezzel kapcsolatban Szűcs Balázs főtitkár indoklásában elmondta, hogy szeretnék megkönnyíteni a MaReSz-tagságra érdemes új rendezvényhelyszínek belépését (pl. Balatonfüredi Kongresszusi Központ) a szervezetbe, tekintettel arra, hogy a korábbi szabályok minimum két év működést írnak elő. A Közgyűlés megvitatta, majd elfogadta az Alapszabály módosításával járó előterjesztést azzal, hogy az Elnökség hatáskörébe utalja a döntést minden esetben, tehát az Elnökség, indokolt esetben, eltekinthet a két év működést előíró szabálytól.
A Közgyűlés utolsó napirendi pontja a Felügyelő Bizottság megválasztása volt a következő két évre, tekintettel arra, hogy a MaReSz jelenlegi Felügyelő Bizottságának két évre szóló mandátuma idén év végén lejár.
Ganczer Gábor elnök megköszönte a leköszönő Felügyelő Bizottság – Éder Zoltán elnök (Brill Audio Visual Kft.); Popovits Éva FB tag (Accor HotelsServices Magyarország Kft.) és Varga Attila FB tag (Diamond Congress Kft.) – munkáját.
Az előzetes jelöltállítás és a Közgyűlési szavazás alapján a Felügyelő Bizottság elnöke 2024-től Popovits Éva (Accor Hotels Services Magyarország Kft.); az FB tagjai pedig Székely Andrea (Weco Travel Kft.) és Ihász Kata (Altagra Szervező és Utazási Iroda Kft.) lesznek.
Az eseményen készült fotókat a MaReSz honlap Galéria menüpontjában nézegethetitek.
Még egyszer köszönjük támogatóinknak a rendezvény megszervezéséhez és megvalósításához nyújtott segítséget:
ü Accor Hotels
ü Altagra Kft.
ü BHM Zrt.; BDPST Group
ü Brill AV Kft.
ü Budapest Party Service
ü Club Tihany
ü CPI Hotels Hungary
ü Danubius Hotels
ü EventStuff
ü Etyeki Kúria Borászat
ü Hard Rock Cafe
ü Hello Agency
ü Hungaria Group
ü HUNGEXPO
ü H.G. Event Technics Kft.
ü Mamaison Hotel Andrássy Étterme
ü rentIT
ü Roxer Kommunikációs Kft.
ü Smarteq AVS Kft.
ü Special Effects Zrt.
ü Tanyacsárda Kft.
ü Tipexpo
ü TorTer e-Design Kft.
ü Visual Europe Group
ü Weco Congress
ü Werk akadémia
A jubileumi ünnepi megemlékezés Ganczer Gábor elnök köszöntőjével kezdődött, majd a korábbi Elnökök és Főtitkárok munkájának méltatásával folytatódott.
Ezt követően a tavalyi Flash Award díjazottak is színpadra álltak. Az ünnepélyes pillanatokat a MaReSz:30 torta felvágásával koronáztuk meg. A hab a tortán pedig a Litkai Gergely által vezetett MaReSz-híradó megtekintése volt. Mindezeken kívül, több különleges installáció – MaReSz mérföldkövek interaktív fal (Special Effects) Mesterséges Intelligencia rajzológép (TorTer); fotófal és egy külön erre az alkalomra összeállított MaReSz emlékkönyv – is szórakoztatta a vendégeket az egész est folyamán. Az ünnepséget tombolával zártuk, amelyen tagjaink felajánlásait nyerhették el és vihették haza a szerencsés nyertesek.
A külföldi Keynote speaker Sven Bossu, az AIPC (International Association of Convention Centres – A Konferenciaközpontok Nemzetközi Szövetsége) vezérigazgatója volt, akit a napokban választottak az 50 legbefolyásosabb rendezvényhelyszín-szakember közé az EVENTEX Award szavazásán. Előadásában a nemzetközi MICE és rendezvényszervezői piac legújabb trendjeiről és kilátásairól beszélt. A rendezvényszakma globális perspektíváit elemezve elsősorban a gyors alkalmazkodás fontosságára hívta fel a figyelmet az állandóan változó társadalmi, politikai és gazdasági környezetben. Elmondta, hogy a globális GDP – bár csökkenő ütemben – folyamatosan nőni fog az elkövetkezendő évtizedekben és ezzel együtt a globális kereskedelem is bővül, 2050-re reálértéken megduplázódik. A növekedés és a gazdasági potenciál keletre tolódik és még nagyobb arányt tesz ki a szolgáltatásokból származó bevétel. Miközben a cégvezetők még mindig a növekedést tartják az első számú prioritásnak, jelentősen nő a hatékonyság, produktivitás és a költségmenedzsment szerepe is.
A neves külföldi szakember számos tanácsot fogalmazott meg a magyar szakmai közönség számára a cégek jövőbeni sikeres működését segítő gyakorlatokkal, lehetőségekkel és veszélyekkel kapcsolatban. Kiemelte többek között a folyamatos tanulás, a kapcsolatépítés, az érzelmi intelligencia, a diverzitás, a befogadás, az innováció, a munkatársak jólléte, a krízismenedzsment, a proaktivitás és a közösségi témák jelentőségét.
Bemutatta a technológiai fejlődés legújabb trendjeit és veszélyeit, majd felhívta a figyelmet a klímaváltozás hatásaira is. Egy neves tudós-közgazdászra hivatkozva rámutatott arra, hogy az emberiség elkerülheti a rettegett klímakatasztrófát, ha prioritásait átcsoportosítva, a globális GDP 2%-át a klímamegoldásokra fordítja.
Ennek ellenére a konferenciahelyszínek megrendelői, a szövetségek által megfogalmazott prioritások – pl. a tagsággal való jobb kapcsolattartás, a tagság igényeinek való jobb megfelelés – között még mindig nem jelenik meg a fenntarthatóság – mutatott rá Bossu.
Az AIPC - a Konferenciaközpontok Nemzetközi Szövetsége ezért is kezeli kiemelt területként kommunikációjában a fenntarthatósági szempontok hangsúlyozását, a fenntartható rendezvények szervezésének ösztönzését.