A november 23-án tartott rendezvénynek egy gyönyörű helyszín, a Normafa Rendezvényház adott otthont. A szükséges technikai háttér a Smarteq AVS Kft. segítségével valósult meg, a helyszíni szavazásban, valamint a Felügyelő Bizottság választást megelőző online jelöltállítási folyamat levezénylésében pedig a rentiT Kft. segédkezett. A fantasztikus ételeket pedig az Albatros Party Service Kft., a Rampart Gasztronómia Kft. és a Budapest Party Service Kft. biztosította. A higiéniás protokollok megteremtésében a Hungexpo Zrt. működött közre, az esemény regisztrációját pedig az Apple PS Hostess Ügynökség Kft. hostessei végezték. Ezúttal is köszönjük közreműködő partnereink segítségét, akik nélkül nem jöhetett volna létre az esemény.
A Közgyűlésen a MaReSz Elnöksége beszámolt a Szövetség 2021-es tevékenységéről, valamint a 2022-es tervekről.
2021 elején a Szövetség széleskörű piacfelmérést végzett, amelynek eredményeit közzétette a sajtóban és felhasználta a kormányzati lobbi alapjaként. A MaReSz a társszakmai szövetségekkel közösen indítványokkal fordult az állami döntéshozók felé a gazdaságvédelmi intézkedések minél szélesebb körben való kiterjesztésével kapcsolatban. A közös lobbi eredményeként a rendezvényszervezők TEÁOR száma is bekerült a kedvezményezettek körébe, ami sokat segített a képzett munkaerő legalább részleges megtartásában. A Szövetség sikerként tekint a 4% turizmusfejlesztési hozzájárulás felfüggesztésére valamint a reprezentációs terhek csökkentésére is, melyek meghosszabbításáért tovább fognak lobbizni.
A MaReSz emellett részt vett a nyitási tervvel és rendezvényszabályozással kapcsolatos konzultációkban és a rendezvényes szakmát érintő jogszabályok áttekintésére létrehozott munkacsoport munkájában. Szintén fontos lobbicél, hogy a rendezvények fogalomkörén belül hivatalosan is létrejöjjön az „üzleti rendezvény” kategória, ennek megszületése jelentősen megkönnyítené a rendezvénytípus külön kezelését.
A MaReSz emellett sokat tett a szakmáért a jogértelmezések és jogi ajánlások útján is. A rendezvényekre vonatkozó szabályozásokról a könnyebb értelmezhetőség érdekében a Szövetség összeállított egy összefoglaló anyagot, táblázatba rendezve az egyes rendezvénytípusok szerint, melynek hasznosságáról sok pozitív visszajelzést kaptak. Ezen kívül dr. Nemes Ákos, a MaReSz szakjogásza a megváltozott szerződési feltételekkel kapcsolatosan készített ajánlást.
A gyógyszerészeti rendezvények területén is folytatta a lobbimunkát a Szövetség. A Gyftv. törvény módosítását követően a MaReSz szakmai konzultációt folytatott többek között az OGYÉI képviselőivel, melynek eredményeként az OGYÉI kiadott egy nyílt állásfoglalást, ami sokat segít a megváltozott szabályok könnyebb értelmezésében. Ezen kívül pedig jogszabálymódosító tervezetet is nyújtottak be a témában.
A Közgyűlést megelőzően a Szövetség két Event Hub eseményt szervezett 2021-ben. Az innovatív technológiai megoldásokat körüljáró Event Hub Digital online keretek között valósult meg március 31-én. A második eseményre június 24-én, az MTPA Rendezvény ReStart 2021 konferenciáján került sor, ahol a rendezvényszakma újraindulást követő lehetőségei álltak a középpontban. Ez alkalommal került sor a MaReSz és a BGE közötti együttműködési keretmegállapodás aláírására is.
A MaReSz Elnökségének véleménye szerint időszerű a rendezvényszervező szakma hazai újradefiniálása, ezért a Szövetség hamarosan új kommunikációs kampánnyal jelentkezik.
A 2022-es évre új lendületet ad a rendezvényszakmának az idén elkészült Kongresszusi Központ és az újjászerveződött Kongresszusi Iroda szinergiája, mely együttműködés célja, hogy minél több nagy, nemzetközi esemény kerüljön hazánkba. A Közgyűlésen bemutatkozott a Kongresszusi Iroda új értékesítési igazgatója, David Bodor, aki nemzetközi tapasztalatival fogja erősíteni az Iroda tevékenységét.
A Flash-díj a rendezvénypiac stabilizálódása után újra napirendre fog kerülni, a díjátadó középpontjában a rendezvényszakma komplexitásának bemutatása áll majd.
A következő évben a Szövetség Szervezeti és Működési Szabályzatának és Alapszabályának összehangolása szerepel még a tervek között.
Az idei Közgyűlésen sor került a MaReSz új Felügyelő Bizottságának megválasztására. A jelenlévő MaReSz Tagok a következő két évre választották meg a Felügyelő Bizottság Elnököt és két Felügyelő Bizottsági Tagot. A helyszíni szavazást online jelöltállítási szakasz előzte meg, amely során a Tagok jelöléseket adhattak le a felsorolt tisztségeket vállaló Tagtársakra. A Közgyűlésen zajló szavazás eredményeképpen a Tagság további bizalmat szavazott meg Éder Zoltán Felügyelő Bizottság Elnöknek (BRILL AUDIO VISUAL Konferencia- és Információtechnika Kft.) és Varga Attila Felügyelő Bizottsági Tagnak (Diamond Congress Kft.). A másik Felügyelő Bizottsági Tag tisztséget ezentúl Popovits Éva (Accor HotelsServices Magyarország Kft.) tölti be, aki az idei évben nyugdíjba vonuló Dr. Hajós Róbert (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) helyét vette át a Bizottságban.
A Közgyűlés zárásaként az Elnökség napirendi ponton kívül, véleményfelmérő jelleggel kérdezte a jelenlévő MaReSz Tagokat a rendezvényszektorban dolgozók kötelező védettségének lehetőségéről. A szélesebb körű véleményfelmérés érdekében a felmérést hamarosan a teljes Tagsághoz is eljuttatják írásos formában.
A Közgyűlést követően a résztvevők előadásokat hallhattak a MaReSz Event Hub szakmai délután keretében. Az esemény fókuszában az aktuális képzési és együttműködési lehetőségek álltak. Elsőként Bacsi Krisztina, a Magyar Turizmus Akadémia szakmai vezetője mutatta be az aktuális képzési lehetőségeiket. A szakmai szövetségekkel való együttműködés kapcsán kiemelte: a MaReSz javaslatait is várják, amelyek alapján újabb, a rendezvényszakma igényeire releváns válaszokat adó képzési programokkal szélesíthetik portfóliójukat.
Ezt követően Dr. Szalók Csilla, a Budapesti Gazdasági Egyetem Turizmus-vendéglátás Intézet vezetője beszélt a MaReSz és a BGE közötti együttműködésben rejlő számos lehetőségről. Az Event Hub harmadik előadója Botond Szabolcs, a Magyar Turisztikai Program Alapítvány társelnöke volt, aki az Alapítvány bemutatása mellett kiemelte a közeljövőbeli legfőbb céljaikat: a naprakész adatbázis-építést, az akkreditációs (minősítő) rendszer kidolgozását, a kutatás és képzés támogatását, valamint az érdekképviseleti és lobbitevékenységet.
Az előadásokat követően háznézési lehetőséggel, valamint networkinggel egybekötött állófogadással folytatódott a program.
Köszönjük a Közgyűlésen résztvevő Tagtársaink figyelmét és a szavazásokban való aktív részvételt.
Az eseményen készült képek ITT érhetők el, a Közgyűlés részletes jegyzőkönyvét pedig hamarosan közzétesszük a MaReSz belső szakmai felületén.
Az eseményről a Turizmus.com-on megjelent hírt ITT olvashatjátok.