A komplex technikai megoldásokat felsorakoztató rendezvényen a MaReSz Elnöksége a Hungexpo Zrt. megújult B pavilonjában felállított stúdiójából a Livepoint Kft. élő streaming szolgáltatásával jelentkezett be.
A résztvevők pedig az Asszisztencia Kft. által biztosított online professzionális konferenciaprogramon keresztül követhették az eseményeket. A további szakmai előadók és a főtitkár távoli jelentkezéssel prezentáltak az eseményen és emellett a platformon zajlott az előadók chates kérdezése és a szavazás is, illetve online kiállításokra is volt lehetőség. Szakmai partnerként a Visualpower Kft. is csatlakozott az esemény szervezéshez. Ezúton is köszönjük közreműködő partnereink segítségét, akik nélkül nem jöhetett volna létre ez az esemény.
Az eseményen a MaReSz Elnöksége beszámolt a 2019-es év munkáiról, valamint a 2020-as és 2021-es tervekről. A 2019-es év kiemelkedően sikeres volt a MaReSz életében, hiszen az év elején megrendezett Event Touch szakmai konferencia és kiállítás minden eddigi rekordot megdöntött résztvevői számban, valamint ekkor alapozták meg a „Flash” nevet viselő, új rendezvényszakmai díjrendszert, ami 2020 elején debütált volna. Mindemellett a Szövetség erőteljesen lobbizott a gyógyászati rendezvényekhez köthető vendéglátás minimum ár megemelésében, amiben sikerült elérni, hogy független (szövetségi típusú) rendezvényekre ne vonatkozzon a minimálbér 5%-a korlátozás. A MaReSz üdvözölte a döntést, de jelezte, hogy a gyógyszercégek saját rendezvényeinél is legalább 15%-ra fel kell emelni a vendéglátás ár limitjét. 2021-ben ebben az ügyben is további tárgyalásokat folytat a MaReSz az érintett felekkel. A 2019-es és a 2020-as évben szakmai szakértői segítséget nyújtott a MaReSz konferenciaközpontok tervezésében, valamint az újonnan megalakult Budapest Convention Bureau életében is. Szintén siker a szövetségnek a turizmusfejlesztési hozzájárulás közvetítői iparágra való eltörlése, ebben a munkában a MaReSz a társszakmai szövetségekkel működött együtt.
A 2020-as év a koronavírus járvány okozta iparági problémák enyhítésének jegyében telt. Sikerült elérni, hogy a rendezvényszervezői TEÁOR is bekerült a tavasszal megsegített, illetve most ősszel meghosszabbításra kerülő járulék- és bértámogatással megsegítendő tevékenységek közé. A Szövetség látva, hogy a szakma komplexitása miatt nem minden beszállító cég tudja használni ezt a TEÁOR számot, elindított egy olyan folyamatot is, ami a rendezvényszakmai TEÁOR számok egységes kezelésére irányul. Mindemellett folyamatos jogi és szakmai állásfoglalásokkal, webináriumokkal, Covid kézikönyvvel segítette a szakma talpon maradását és újraindulását. A MaReSz Fair Tender koncepciójára épülő, a vírushelyzetre reagáló StayFair kampánya fő üzenete is az volt, hogy ezekben az időkben még fontosabb a szakmai összefogás és a fair üzleti magatartás. Ugyanakkor világossá vált, hogy jobban kell definiálni a rendezvényszakmát, azaz a „Meeting Industryt”, ezt a kommunikációs folyamatot a MaReSz 2021-ben indítja el, mely sokkal hangsúlyosabb megjelenéssel jár majd a social mediában is.
A Közgyűlésen különdíjjal köszönte meg az elnökség Bacsi Krisztinának több, mint 10 éves innovatív és fáradhatatlan szakmai munkáját. Először elnökségi tagként, majd pedig főtitkárként volt szerepe a Szövetség szakmai és pénzügyi megszilárdításában, valamint kiemelten foglalkozott a rendezvényszakmai továbbképzések megújításának lehetőségével is, melynek reményei szerint egy új platform tud otthont adni a jövőben.
A Szövetség 4 éves munkájának eredményét Ganczer Gábor összegezte, melynek nyomán a tagság 50%-kal nőtt, a weboldal teljesen megújult, Hírlevél szolgáltatást vezettek be, megújították eseményeik koncepcióját és újakat vezettek be, több iparági kutatásban vettek részt, szakértőként közreműködtek kongresszusi központok tervezésében, kampányokat indítottak és erőteljes kommunikációt folytattak szakmán belül és kívül.
A Közgyűlésen 2 Alapszabály módosítás került megszavazásra az egyik, hogy tagsági viszony létrejöttével kapcsolatos kritériumként bekerült, hogy a jelölt minimum 2 lezárt üzleti évvel kell, hogy rendelkezzen, valamint nem állhat NAV eljárás alatt. A másik pedig, hogy a tagozati egységeken belüli külön szakterületekkel foglalkozó cégek a tagozaton belül szekciókat hozhatnak létre.
Az idei Közgyűlés egyben Tisztújító közgyűlés volt, ahol a szövetség tagjai 4 évre választottak Elnököt és Elnökségi tagokat. A tisztújítást 30 napos jelöltállítási szakasz előzte meg, amikor a tagok Elnököt és Elnökségi tagokat jelölhettek, a szavazásra pedig a Közgyűlésen került sor. Ennek eredményeképpen a tagság további bizalmat szavazott az eddigi Elnöknek és elnökségi tagoknak, így a 2020-2024-es ciklusban továbbra is Ganczer Gábor vezeti a Szövetséget Elnökként, Alelnökei Benyhe Ildikó (CongressLine Kft.) és Rókusfalvy Gábor (Roxer Kft.), Elnökségi tagok pedig Vaskó Tünde (Visualpower Kft.), Varga-Szabó Andrea (Apple PS Kft.), Hegyi Attila (Albatros Kft.) és Tornyai Péter (TorTer e-design Kft.) A MaReSz Elnöksége köszöni a tagság bizalmát, és minden erejével azon lesz, hogy a rendezvényszakma újraindulásához és megerősödéséhez hozzájáruljon.
A Tisztújító Közgyűlést követően szakmai előadásokat hallhattak a résztvevők a szakma prominens képviselőitől. Békefi Anna a Budapest Convention Bureau szakmai vezetője beszámolt a megújult kongresszusi iroda munkájáról, Faix Csaba, a Budapest Brand Zrt. vezérigazgató pedig A MICE turizmus helyéről a Budapest Brand Zrt. stratégiájában tartott előadást. Végezetül Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója ismertette a Hungexpon épülő Kongresszusi Központ beruházást és a résztvevők Pál Bianka Sales Manager virtuális túráján keresztül betekintést nyerhettek a tervezett belső terekbe is.