Az EventTouch rendezvényszakmai konferencia nyitóelőadásaként mutatták be a MaReSz legfrissebb felmérésének eredményeit a Balatonfüred Kongresszusi Központban, május 28-án. A 2024. évi kutatás célja az volt, hogy széles körű rálátást biztosítson az iparág jelenlegi helyzetére, naprakész információkat nyújtson – a rendezvényszektorban működő cégek, szervezetek és oktatási intézmények számára – az ágazat legfontosabb trendjeiről, működésének körülményeiről, a megrendelők számára elsődleges döntési szempontokról, és a leggyakrabban alkalmazott fenntarthatósági gyakorlatokról. A felmérésnek a cégek működésével kapcsolatos számait Rókusfalvy Gábor, a MaReSz újraválasztott alelnöke; a rendezvénypiac globális trendjeiről és kihívásairól szóló információit pedig Szűcs Balázs, a MaReSz főtitkára mutatta be.
A hazai rendezvényszervezőket és -szolgáltatókat tömörítő legnagyobb szakmai szervezet a Magyarországi Rendezvényszervezők – és Szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) 2024-ben is felmérte a rendezvényágazat helyzetét és kilátásait annak érdekében, hogy széles körű rálátása legyen az iparágra, és naprakész információkat tudjon nyújtani az ágazat legfontosabb trendjeiről, működésének körülményeiről, a megrendelők számára elsődleges döntési szempontokról, és a leggyakrabban alkalmazott fenntarthatósági gyakorlatokról.
Az összehasonlíthatóság érdekében, nagyrészt ugyanazokat a kérdéseket tették fel, mint a 2022-es felmérésben, azonban a nemzetközi és hazai trendekre reflektálva bővítették a kérdések körét, többek között a megrendelők döntési szempontjaira vagy a fenntarthatósági gyakorlatokra vonatkozóan. Arra is rákérdeztek, hogy mennyi és milyen típusú rendezvény valósult meg a válaszadó cégek szervezésében 2023-ban, valamint, hogy mely trendek, körülmények, szervezési kihívások határozzák meg, illetve befolyásolják leginkább a hazai rendezvényágazat fejlődését a véleményük szerint. Az alapadatokkal együtt összesen 31 kérdésre válaszoltak a felmérés résztvevői. A kérdőív aktualizálásában és véleményezésében a Budapesti Gazdasági Egyetem Turizmus Tanszéke volt a MaReSz szakmai partnere.
A felmérésbe a rendezvényszektorban működő cégek lehető legszélesebb körét igyekeztek bevonni, tehát MaReSz-tagok és nem MaReSz-tagok is elmondhatták a véleményüket, és hozzájárulhattak a felmérés eredményességéhez. Érdekesség, hogy a kérdőívet kitöltők száma éppen fele-fele arányban oszlik meg a Szövetségi tagok és nem-MaReSz-tagok között.
A felmérés kérdőívét összesen 174 cég (87 MaReSz-tag) töltötte ki a rendezvényszervezői szakma különböző szegmenseiből.
A MaReSz 2024. évi rendezvénypiaci felmérésének részletes kutatási összefoglalója ide kattintva érhető el.