A BKF és a MaReSz prémium rendezvényszervező képzése

EVENT TOUCH - TÉRJÜNK A LÉNYEGRE

A rendezvényszakma találkozik

pályázat leendő Event Menedzserek számára (továbbiakban: EM pályázat)
Egyrenagyobb szükség van arra, hogy szakképzett szervezői legyenek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb közönséget vonzó eseményeknek. A mai rendezvényszervezőtől a piac, illetve a megbízó már nem csupán programszervezést vár el. A szervezőnek kreatív ötleteket kell kidolgoznia, és képesnek kell lennie annak kivitelezésére, valamint egy esemény, vagy eseménysorozat teljes körű és szakszerű menedzselésére is.

2014szeptemberében indul a Magyarországon egyedülálló, Event Menedzsment szakirányú továbbképzési szak második évfolyama a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) a Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) oktatási bizottságának szakmai „felügyeletével”, melybe több társszövetség képviselőinek szakmai véleményét is bevonják.

Mindkét fél felelősséget érez a diplomás fiatalok jövőjéért és a rendezvényszervező szakma színvonalának megőrzéséért. Cél a valós piaci igényeknek megfelelő tudással rendelkező szakemberek képzésére létrehozott, prémiumrendezvényszervező képzés.
A képzés szervezői pályázatot (EM pályázat) hirdetnek leendő hallgatóiknak.
Apályázat lényege egy valós esemény 2015-ös tervének kidolgozása, melynek nyertese lehetőséget kaphat a projekt megvalósításának részvételében.

Tervezett projekt:

A MaReSz minden évben megszervezi az EVENT TOUCH nevű rendezvényszakmai konferenciát. Az esemény olyan szakmai fórum, mely a teljes rendezvényszervező, leendő rendezvényszervező szakmát kívánja megszólítani, akik akár konferencia, kongresszus, fesztivál, kiállítás, vállalati, politikai vagy egyéb rendezvények szervezésében érdekeltek, akár belföldön, akár külföldieketutaztatva. A szakmai fórumon nagy létszámban vesznek részt a rendezvényszakmát kiszolgáló helyszínek is. A szakmai fórum plenáris előadásokat és workshopokat ölel fel, 1 napban.

Cél: az Event Touch rendezvényszakmai konferenciát a magyar piacon lévő rendezvényszakmai napok közül kiemelni, valamint ezáltal nemzetközi szintre kilépni, azaz a Közép-Kelet európai régió vezető rendezvényszakmai eseményévé tenni.

2015-ben a MaReSz a PORT.hu együttműködését kívánja bevonni.


Feladat:


1. Az Event Touch koncepciójának (előadások, kísérő programok, kiállítás, gasztronómia, stb.) és megjelenésének innovatív, újragondolt megtervezése

2. Célcsoport bővítésének lehetőségei

3. Az Event Touch és a PORT.hu kapcsolódási lehetőségei

4. Az Event Touch kommunikációs lehetőségei

A rendezvény tervezett időpontja: 2015. február vége (keddi nap)

Tervezett időtartama: 1 nap – 10.00-18.00 között

Elvárások:

A konferencia/szakmai nap/kiállítás újraértelmezése a realitások talaján maradva, viszont újszerű, ötletes megközelítésben, mind a megjelenését, mind a programot tekintve, de a szakmaiságot továbbra is szem előtt tartva. A megvalósíthatóság és költséghatékonyság elsődleges szempontok, akár szakmai szponzorok ötletes bevonásával.

Az EM pályázat 3 fordulós.

  1. Forduló:
    Prezentációra alkalmas projekt-terv elkészítése, mely tartalmazza a kiírásra vonatkozó teljes és részletes koncepciót, azötlettől a megvalósításig., valamint a projekt tervezett költségvetését, főbb határidőket.
    A pályamunkákat 2014. szeptember 21. éjfélig várjuk az reich.lilla@artsandbusiness.hu email címre, maximum 10 Mb nagyságú pdf formátumban.

  2. Forduló:
    A képzés szakmai partnereiből (BKF, MaReSz, PORT.hu, Arts & Business) álló zsűri a beérkezett pályamunkákból kiválasztja az általa legjobbnak vélt projekt-terveket, melyek bekerülnek a döntőbe.Az eredményről 2014. szeptember 24. éjfélig a pályázók értesítést kapnak.

    Főbb elbírálási szempontok:
    - A megfogalmazott szakmai célok megvalósulása
    - A kreatív megvalósítások innovatív jellege
    - A projekt-terv átláthatósága, tervezettsége
    - A projekt-terv megvalósíthatósága, költséghatékonysága

  3. Forduló:
    A döntőre 2014. szeptember 27-én a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán kerül sor, ahol a bejutott résztvevők a helyszínen prezentálják, illetve megvédik az ötletüket a szakmai zsűri előtt.
    A pályázók szereplését követően a szakmai zsűri hoz döntést a díjazott pályamunkákról.

  4. Díjak:
    - Három tandíjmentes félév az Event Menedzsment szakirányú továbbképzési szakra, a BKF felajánlásával.
    - A projekt megvalósításának lehetősége/gyakornoki lehetőség a MaReSz felajánlásával.
    - Tárgynyeremény a MaReSz felajánlásával
    - Jegyek (fesztiválra, kulturális rendezvényekre) a PORT.hu felajánlásával

Akiírók fenntartják maguknak a jogot arra, hogy szakmailag nem megfelelőszínvonalú pályaművek beérkezése esetén nem osztanak ki díjakat.

Az Event Menedzsment képzésről részletesen itt tájékozódhat:
http://www.bkf.hu/tovabb/szakiranyu-tovabbkepzesek/event-menedzsment
https://www.facebook.com/eventmenedzsment

Az EM pályázaton történő részvétel feltétele:
Főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők pályázhatnak, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték.


Bármilyen kérdés esetén kérjük, forduljanak hozzánk bizalommal!

Reich Lilla
Arts & Business Szolgáltató Kft.
mobil: +36 30 5085742
email: reich.lilla@artsandbusiness.hu
website: www.artsandbusiness.hu


Háttérinformációk:

A MaReSz-ről

1992-ben15 rendezvényszervező cég találkozott az akkori Andrássy úti Ballantines Klubban azzal az elhatározással, hogy megalapítsák a magyarországi rendezvényszakma szövetségét. Így alakult meg a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége, a MaReSz. Mivel időközben atagok sorába a szervezők mellett számos szolgáltató vállalkozás is csatlakozott, a Szövetség neve módosult. Jelenlegi neve: Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége.

A Szövetségnek napjainkban 120 vállalkozás tagja. A Szövetség tagjainak tevékenységi köre sokrétű, így ennek megfelelően a Szövetségben tagozatok alakultak: Kiállításszervezés és -kivitelezés, Kongresszus- és konferenciaszervezés, Rendezvényhelyszín, Rendezvényügynökség, Rendezvénygasztronómia, Rendezvénytechnika. A MaReSz ismertségét és elismertségét mutatja, hogy a Kormányzat valamennyi a rendezvényszakmát érintő törvényi vagy egyéb témákban kikéri a Szövetség véleményét.

Mission Statement, azaz mi végre van a MaReSz?

Legyen minél több rendezvény Magyarországon!
AMaReSz feladata és kötelessége minden olyan állami, üzleti és civil kezdeményezés és erőfeszítés támogatása, amelynek célja, hogy hazánk rendezvénybarát ország legyen és növekedjen Magyarország szerepe és jelentősége a nemzetközi rendezvénypiacon.

Legyenek minél jobbak a rendezvényszervezés feltételei!
AMaReSz célja a hazai rendezvényszervezés működési feltételeinek javítása. Minden fórumon törekszik arra, hogy elősegítse a rendezvényszervezést támogató gazdasági és pénzügyi környezet kialakítását, valamint az infrastruktúra fejlesztését. A rendezvényszervezést akadályozó intézkedések és jelenségek elleni fellépés a MaReSz érdekvédelmi tevékenységének alappillére.

Legyen minél több jó szakember!
A MaReSz jövőbe mutató feladata a rendezvényszervezési szakma elismertetése és a jövő szakembereit képző oktatás elősegítése.

Legyen minél ismertebb és elismertebb a MaReSz!
AMaReSz mindent megtesz azért, hogy a Szövetséget és a rendezvényszervezést népszerűsítse. Szigorú tagfelvételi kritériumokkal,valamint az etikai kódex következetes betartatásával éri el, hogy a MaReSz név országos és nemzetközi szinten is elfogadott minőségi tanúsítvánnyá váljon.

Legyen minél érdemesebb MaReSz tagnak lenni!
AMaReSz tagok között kialakuló személyes kapcsolatoknak közhasznú információk cseréjében, közös munkákban és a kölcsönös üzletszerzés előnyeinek kiaknázásában is testet kell ölteniük, hasonlóan az elit egyetemek diplomásai, vagy a jól működő klubok tagjai közötti együttműködéshez és segítségnyújtáshoz.

A MaReSz tagság értékeket hirdet:
szakmai profizmust, korrekt üzleti viselkedést. Mindezek érdekében a tagság kiáll és helytáll egymásé

MaReSz NAP, azaz EVENT TOUCH

Többéves hagyomány immár, hogy a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége évindító szakmai konferenciát szervez a rendezvényszakma képviselőinek.

A konferencia résztvevői többek között hasznos tudnivalókat hallhatnak szakmát érintő bármilyen gazdasági kérdésekben, az információtechnológia és a közösségi média újdonságairól, a rendezvények biztonságtechnikai követelményeiről és adóügyi kérdésekről.
A korábban MaReSz Napként ismert rangos eseményre a rendezvényszervezők mellett a területtel foglalkozó tanárok,diákok és a társszakmák képviselőinek jelentkezését is várják.
A MaReSz minden évben törekszik arra, hogy

  • kiváló szakemberek adjanak elő korrekt ismereteket,
  • találkozási lehetőséget kínáljon a rendezvényszervező szakma neves képviselőivel,
  • a MaReSz gasztronómiai tagozata különleges ételválasztékkal bemutatkozhasson (helyszínfüggő),
  • az előadások szüneteiben könnyed kikapcsolódásra, interaktív játékokra kínáljon lehetőséget,
  • bemutassa az IT, a marketing és a rendezvénytechnika legújabb trendjeit
  • egyértelmű válaszokat adjon adóügyi, rendezvénybiztonsági és egyéb kérdésekben


http://www.maresz.hu



PORT.hu, kulturális programajánló portál:

A PORT.hu napi 250.000 egyedi látogatójával a legnagyobb hazai kulturális és szabadidő programajánló portál. Tematikus felületei a tágabb értelemben vett kultúra minden területét lefedik, a színházi előadásoktól kezdve a kiállításokon, a koncerteken, a fesztiválokon át asportrendezvényekig az összes jelentős esemény megtalálható az országosadatbázisában.
A PORT.hu célja, hogy a szabadidős tevékenységek országos szintű összegyűjtésével a választás lehetőségét biztosítsa a látogatóinak. Hivatalos adatok szerint a magyar felnőtt lakosságnak mindössze 16%-a mozdítható ki a tv készülékek elől egyéb szabadidős programokra. A PORT.hu célja, hogy a látogatóinak minél többször és minél több szabadidős alternatívát tudjon felmutatni, s ezzel ösztönözzeőket az egészség-,a környezet- és a társadalom-tudatos életmódra.

http://www.port.hu/


Ahol borfesztiválon és hotelben is tanulnak a hallgatók
Elindult az event menedzsment képzés a BKF-en

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége márciusbanindította el közös, prémium rendezvényszervező képzését. Az event menedzsment képzésen neves gyakorló szakemberek adják át az elméleti ismereteket, amelyeket külső helyszíneken gyakorlati tapasztalatokkal egészítenek ki.

„Ma már számos rendezvényszervező képzés működik országszerte, azonban eddig hiányzott egy olyan általánosan elfogadott szakmai garancia, ami biztosítaná azt, hogy az iskolapadban megszerezhető tudás valós piaci igényeket elégítsen ki, és figyelembe vegye a szakma aktuális trendjeit.” – mondta Sohajda László, szakvezető, az Arts and Business Kft. ügyvezetője.
Azmár az event menedzsment képzés első féléve alapján is elmondható, hogyvalóban hasznos tudásra tesznek szert a hallgatók, hiszen az elméleti ismeretek elsajátítása mellett már az órákon prezentációkat készítettek,valamint számos külső helyszínen gyűjthettek tapasztalatokat. Az egyik ilyen a HPS reklámügynökség irodája volt, ahol az eseménykommunikáció fortélyaival ismerkedtek meg a hallgatók, majd az Öböl Rendezvényház következett, ahol pedig egy esküvő előkészületeibe csöppentek bele. A képzés helyszínéül szolgált a Kongresszusi Központ is, amelyben olyan helyekre jutottak el a résztvevők, ahová nem engednek be akárkit. A konferenciaközpont mellett megrendezett Rosalia bormustra kiváló alkalmat biztosított a rendezvények hátterének megismerésére az áramellátástól a színpadszerkezeten keresztül a beléptetőrendszerig. A szállodai és protokoll ismeretek oktatására nem meglepő módon a Kempinski Hotel Corvinusban került sor, majd a képzés zárásaként visszatértek a hallgatók a tanterembe, hogy a rendezvények jogi és gazdasági hátteréről, valamint protokollról tanuljanak.
„Mindenkinek,aki rendezvényszervezésre gondol, általában a lebonyolítás része, maga az esemény jut eszébe, miközben addig eljutni még nagyobb kihívás, sok-sok munkát és kreativitást igényel. A szakon már most kaptunk ebből egy kis ízelítőt, és nem utolsó sorban arra is nagyon jó a képzés, hogy kapcsolatokat építsünk, miközben a szakma elitjével találkozunk, akik igyekeznek átadni a sok év alatt megszerzett tapasztalataikat. Már az első félév is gyakorlatias volt, betekintést nyerhettünk a színfalak mögé, de a következő félévet még jobban várom, akkor már esettanulmányokat kell megoldanunk.” – mondta Kovács Orsolya, az IseeQ rendezvényekért felelős munkatársa, aki már gyakorló szakemberként érkezett a képzésre.

Ahárom féléves képzésre június 30-ig ún. early bird kedvezmény igénybevételével lehet jelentkezni, amelynek értelmében 30.000 Ft kedvezmény jár az első félév tandíjából.



További információk:
Juhász Tekla
Arts&Business Kft.
szakfelelős
juhasz.tekla@artsandbusiness.hu
+36 20 332 64 75
web: www.bkf.hu/eventmenedzsment

Rókusfaly Gábor: „nem maradhat ki egyetlen fontos tégla sem”

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége közös, frissen induló Event menedzsment képzése kapcsán a szak egyik oktatójával, Rókusfalvy Gáborral beszélgettünk, akit legutóbb a 2013-as év rendezvényszervezőjévé választottak.

Milyen út vezet odáig, hogy valaki az év rendezvényszervezője legyen?
Rögös. Húsz év alázatos, kitartó munka, csapatmunka. Folyamatos önképzés, állandó kitekintés a világra és nyitottság az új dolgokra. Talán a legnehezebb a nagyfokú motiváltság fenntartása mind a csapatban, mind pedig saját magamban. Enélkül nem megy, ez egy embert próbáló szakma néhol hullámvölgyekkel, amikből gyorsan ki kell jönni, anélkül, hogy azt bárki észrevenné…

Egy kívülálló számára hogyan fogalmazná meg, mitől lesz sikeres egy rendezvény kommunikációja?
Nyílt fogyasztói események kapcsán nagyon fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy kinek tervezzük az eseményt. A rendezvény kommunikációját pedig teljes mértékben a célcsoportunkra kell szabni, számukra releváns „üzenetekkel” kell bombázni őket a megfelelő csatornákon, amikkel a leggyakrabban találkoznak.

Ha csak az elmúlt egy évtizedet nézzük, mit lát, mennyire változtak meg a rendezvényeket érintő marketinges trendek?
Leginkább egy természetes evolúcióról beszélhetünk. Kifinomult a rendezvény, mint kommunikációs csatorna használata. Ez egyben egy szélesebb körű, tudatosabb használatot is jelent. Sokkal gyakrabban és okosabban alkalmazzuk az eseményt, mint marketingkommunikációs eszközt. Természetesen a gazdasági környezet is folyamatosan hatással van a trendekre, a válság kezdete óta nagyobb hangsúlyt kaptak a költséghatékony megoldások, de ugyanígy a közösségi média is komoly befolyással bír a trendekre.

Oktatóként és gyakorló szakemberként mit lát, mik a legnagyobb hiányosságai a főiskoláról vagy egyetemről kikerülő pályakezdőknek?
Egyértelműen a gyakorlatiasság az, amit a leginkább hiányolunk a pályakezdőknél. Fontos, hogy a tanulmányaik alatt folyamatában legyen lehetőségük a gyakorlatban is kipróbálni a megszerzett elméleti tudást. Természetesen ez nem helyettesíti azt a tapasztalatot, amit élesben szerezhetnek majd meg a munkájuk során, de megkönnyíti a pályakezdést minden fél számára, és gyorsabban kiderül, hogy ki a valóban rátermett, vagy éppen nem „odavaló”.

A most induló képzés belül Ön lesz a marketing tantárgyak felelőse. Milyen szempontok szerint válogatta össze az oktatókat?
Az elméleti tudás mellett nagyon fontos volt számomra, hogy a piacon szakmailag elismert és aktív szereplő legyen, de természetesen az előadói, prezentációs képesség is elengedhetetlen szempontnak számított. Szintén fontos volt, hogy az előadók jól tudjanak összedolgozni, hiszen egymásra épülő anyagokról beszélünk, és nem fér bele, hogy egy fontos tégla kimaradjon, vagy akár egymást ismételgessük…

Legutóbb, amikor Benyhe Ildikóval beszélgettem a szakról, tőle is megkérdeztem: Ön személy szerint miért tartja fontosnak az Event menedzsment szak beindítását?
Rohanó világunkban, ebben a felgyorsult, kiélezettebb versenyhelyzetben egyre kevesebb idő jut arra, hogy a munkatársakat házon belül képezzük, nevelgessük. Sokszor érezzük azt, hogy pont az alapok hiányoznak, amiket utólag nehezebb visszaépíteni. Szeretnénk középtávon elérni, hogy ebben a most már a fiatalok körében egyre „divatosabb” hivatásban egy a szakma minél szélesebb körében elfogadott tanterv álljon össze, és ezt a tudást elismert, már „sokat látott” oktatók adják át a jövő nemzedékének.

Felkeltettük az érdeklődését? A képzésről bővebb információkat találhat a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hivatalos honlapján, továbbá a szak folyamatosan frissülő facebook-oldalán, ahol ahol az érdeklődők számára a képzés szervezője pályázatot hirdet. A sikeres pályázók közül egyvalaki ingyenesen vehet részt a BKF prémium rendezvényszervező képzésén, emellett további értékes ajándékok is gazdára találnak.

INTERJÚ BENYHE ILDIKÓVAL

Hogyan került annak idején a rendezvényszervezés közelébe?
1984-ben, 20 évesen gyógyszerész édesapám egy nemzetközi gyógyszerészkonferencia szervezőbizottságának tagja volt, és engem is beajánlott hostess-nek, segítőnek, ez volt a debütálásom. Ennek folyományaként a következő főiskolai, egyetemi évek alatt mellékállásban dolgoztam a MOTESZ (Magyar Orvostudományi Egyesületek Szövetsége) Kongresszusi Irodájában, nagyobb létszámú, nemzetközi orvoskongresszusok előkészítésében, adminisztrációjában. Itt fertőződtem meg végleg; nagy jelentőségű és sikeres konferenciák megvalósításában vehettem részt egy nagyszerű csapatban.

Oktatói feladatokat is vállalt BKF most induló Event menedzsment képzésén. Elárulna valamit a terveiről?
Szakmánk szakértőivel és jelenleg is aktívan a gyakorlatban dolgozó idegenforgalmi-konferenciaszervező kollégáimmal közösen vállaltuk az oktatást. Tantárgyfelelős, referens vagyok, az első félévben az elméleti alapozásra törekszünk, átfogó képet szeretnénk adni a nemzetközi és hazai MICE piac szereplőiről, a jelenlegi tendenciákról. A gyakorlati, szemléltető oktatás a célunk, arra törekszünk, hogy minden elméleti ismeret rendezvény helyszínen, napi gyakorlati információkkal és technikákkal kiegészítve kerüljön a hallgatók elé. Ehhez kollégáim szállodai és egyéb esemény helyszíneket készítenek elő.

A rendezvény megszervezése meglehetősen sokrétű tudást igényel- mennyire tanulhatóak ezek a kompetenciák?
Reméljük tanulhatók. Ebből a célból indítottuk ezt a képzést, mert azt gondoljuk, hogy az elsődlegesen gyakorlati szempontú oktatással kiegészíthetjük a gazdasági felsőoktatás alapképzésében már remélhetőleg elsajátított elméleti tudást. Mi a rendezvényszakmában dolgozó vállalkozások mind azt tapasztaljuk, hogy a gazdasági főiskoláról érkező fiatal szakemberek tudása túlságosan elméleti, illetve gyakran alap nélküli. Sokszor a szakmához szükséges emberi alapkompetenciák is hiányoznak (kedves, nyitott személyiség, vendégszeretet, odafordulás, türelem, kommunikációs készség, kulturális alapok, megosztott figyelem képessége, stressztűrés, terhelhetőség, odaadás és koncentráltság)

Mint a rendezvényturisztikai tantárgy felelőstől kérdezem: milyen szempontok szerint válogatta össze az oktatói gárdát? Kik és milyen háttérrel fognak tanítani?
Elsődleges szempont volt, hogy olyan kolléga vállalja egy-egy témakör oktatását, aki, az elmúlt 5-10 év során, a saját területén, a magyar vagy nemzetközi rendezvénypiacon aktívan, gyakorlatban tevékenykedik és háttérintézményével/munkahelyével a képzés gyakorlati helyszínét is biztosítani tudja. Az oktatói gárda a konferencia és incentive területen működő legnagyobb vállalkozások munkatársaiból, vezetőiből áll, a szállodai területen 4-5 csillagos budapesti konferenciaszállodák értékesítési/bankett szakemberei segítik majd a hallgatókat.

Személy szerint miért tartja fontosnak az Event menedzsment szak beindítását?
Konferenciaszervező iroda vezetőjeként több mint 20 éve fogadok és tanítok gyakornokokat aktuális munkahelyeimen, mindig nagy örömmel, várakozással. Látom, milyen sok információval, tudásanyaggal érkeznek, de mennyire fontos az, hogy ebből mennyit tudnak alkalmazni, hasznosítani akkor, ha a gyakorlatban megoldandó helyzet, szituáció elé érkeznek. Szervezési munkáim során sokszor találkozom rendezvény-helyszíneken, művelődési házakban, cégeknél, szállodákban, éttermekben, kulturális intézményekben olyan munkatársakkal, szervező státuszba kényszerült kollégákkal, akik elméleti tudás,+tapasztalat híján nem, vagy csak rosszul tudják megoldani feladataikat, megnehezítve, esetleg tönkretéve ezzel professzionális szervezők munkáját, kellemetlen emléket és élményt hagyva a megrendelőkben, rosszabb esetben a külföldi látogatókban és vendégekben.
A rendezvényszervezők azért dolgoznak, hogy a „vendégek” teljesen zavartalan, hibátlan körülmények között élvezhessék a közös együttlétet, lett légyen az bármilyen típusú esemény; ehhez minden feltétel adott legyen, a gépezet tökéletesen működjön, észre se lehessen azt venni. Az a célunk, hogy ezt szem előtt tartó, elhivatott, gyakorlati gondolkodású szakembereket képezzünk, és nagyon remélem, hogy ezt helyesen gondoljuk, és jól fogjuk csinálni.

Fent vagyunk a térképen

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége 2014 márciusában új, prémium rendezvényszervező szakot indít útjára.

A képzés részleteiről Vass Lászlót, a főiskola rektorát, és Ganczer Gábort, a MaReSz elnökét kérdeztük.

Rövid, ám annál fogósabb kérdés: mitől lesz jó egy rendezvény?
Ganczer Gábor: A kérdés valóban nem egyszerű, de lényeg minden esetben az, hogy az adott ügyfél igényeit felmérve, a saját kreativitásunkat maximálisan beleadva egy professzionális szolgáltatást nyújtsunk. Természetesen ez minden esetben típusfüggő is, hiszen egészen más szempontok szerint kell megszervezni egy kiállítást, mint egy nagyszabású nemzetközi kongresszust – tehát minden esetben specifikus megoldást kell találnunk, specifikus kihívásokra.

A most beinduló prémium rendezvényszervező képzés a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége együttműködéséből jött létre. Hogyan találtak egymásra?
Vass László: Egy rendezvénynek mindig számtalan dimenziója van, ezeknek az összefogása, koordinálása minden esetben egy sokoldalú, gyakorlatban és elméletben is felkészült szakembert kíván meg. Itt jön be a képbe a mi együttműködésünk a Magyar Rendezvényszervezők és Szolgáltatók Szövetségével (MaReSz), hiszen ők fogják össze mindazokat szervezeteket, amelyek számára fontos, hogy jó rendezvények szülessenek, és ebben gyakorlati tapasztalattal is rendelkeznek. Mi a Budapest Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) a hallgatóknak olyan, a rendezvényszervezéshez elengedhetetlen alapkompetenciákat tudunk megtanítani, mint a kommunikáció, a menedzsment, a projekt alapú szemlélet, a gazdasági ismeretek – hiszen ennek a szakmának komoly pénzügyi oldala is van. Ezek nélkül az ismeretek nélkül egész egyszerűen nem lehet minőségi rendezvényt létrehozni.
G.G.: A szakmán belül egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy nagyon nagy szükség van a profi utánpótlásra, egy olyan új generációra, amely válaszokat tud adni majd az újabb kor újabb kihívásaira. Valakinek ugyanis előbb vagy utóbb tovább kell adnunk a stafétát. Ennek a fajta utánpótlásnak a kinevelése, szakmai felkészítése idén az egyik legfontosabb programunk.

A honlapjukon azt írják, hogy bár az országban számtalan hasonló jellegű képzés működik, ezeknek jelentős része mögött semmilyen szakmai garancia nem áll. Miben lesz más az Önök képzése?
V.L.: Abban, hogy nagyon fontos kompetenciákat összpontosítottunk a képzésbe. Egyrészt a MaReSz elhozza ide az évek során összegyűjtött tapasztalatát, ami egyértelmű garancia arra, hogy gyakorlatorientált, problémaközpontú képzést tudunk nyújtani, profi hazai szakemberek közreműködésével. Másrészt elég csak a BKF elmúlt évtizedekben a szakirányú továbbképzések területén elért sikereire gondolnunk – így például a hazai színtéren úttörő és egyedülálló Arts&Business képzésünkre, ahol a művészet, az üzlet és a menedzsment közös területén mozogtunk. Ennek és az ehhez hasonló képzéseinknek köszönhetően van már jól kialakult tanári karunk, van szervezési kapacitásunk, infrastruktúránk és gyakorlatunk, amivel hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy valóban professzionális szakembereket neveljünk ki. Ami pedig a konkrét végzettséget illeti: felsőfokú szakképzettséget igazoló oklevelet állít ki a BKF, a MaReSz pedig egy szakmai tanúsítványt is fog adni arról, hogy a képzést elvégezték a hallgatók.
G.G.: Számunkra a MareSz részről kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy azzal a főiskolával fogunk partneri viszonyba lépni, amely már eleve biztos alapokkal és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a szakirányú továbbképzések területén. A BKF-en olyan szakembereket találtunk magunk mellé, akik a gyakorlat mellett a megfelelő ismereti hátteret is tudják biztosítani a hallgatók számára. Ez mindenképp garancia egy hiteles képzésre.

Az Arts&Business kapcsán ha érintőlegesen is, de szóba került a kulturális szektor, ahol még mindig érezhetőek a gazdasági válság utórengései. Innen nézve mik az esélyei a rendezvényszervező szakmának?
V. L. Egyáltalán nem reménytelen a helyzet, hiszen azokban az országokban, amelyek már kifelé jönnek a válságból, ismét nagyon erősen fellendült a rendezvényszervezői szakma. Nálunk ezek a folyamatok még kevésbé észlelhetőek, de már megvannak a jelei. Mindig azt szoktam mondani, hogy ha meg akarjuk tudni, mit kell ma csinálnunk, nézzük meg azokat az országokat, amelyek két-három évvel előttünk járnak. Innen nézve azt is mondhatjuk, hogy a legalkalmasabb időpontban indítjuk be a képzésünket, hiszen épp mire végeznek hallgatók, óriási szükség lesz a tudásukra. A másik, amit fontos megemlítenünk, hogy sokszor nem is gondolnánk, hogy egy művészeti-kulturális rendezvénynek, vagy egy tudományos konferenciának milyen erős multiplikátor hatása van gazdasági, kulturális és turisztikai területekre. A magam részéről pedig azt vallom, hogy éppen ezek az időszakok azok, amikor a szakembereknek tanulniuk kell, és a kesergés helyett kreatív módon kell megpróbálniuk megújítani a saját területüket.
G.G.: Én is csak csatlakozni tudok az elhangzottakhoz. Úgy gondolom, hogy ezekben az átmeneti időszakokban lehet megszerezni azokat az ismereteket, amelyek majd normalizálódott körülmények között akár egy nagy ívű karrier alapjait is jelenthetik. Ha ülünk a babérjainkon, nem fog soha semmi történni.

Mennyire van jelen Magyarország a nemzetközi rendezvénypiacon?
G.G.: Budapest egy nemzetközileg is fontos rendezvényhelyszín, és szerencsére a szakembereinkkel is nagyon elégedettek – nem véletlen, hogy hamarosan itt kerül megrendezésre a 62. FIFA Kongresszus. Mindenképp elmondhatjuk magunkról, hogy fent vagyunk a térképen.

Azt gondolom, hogy az ilyen jellegű képzések egyik legfontosabb eleme, hogy a hallgatók valódi gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek. Milyen lehetőség nyílik majd erre?
G.G.: A MaReSz-on belül vállaltuk, hogy a beiratkozó diákoknak minden esetben gyakorlati helyet is biztosítunk valamelyik rendezvényszervező cégnél – én a magam részéről a HUNGEXPO nevében tudok nyilatkozni. Természetesen szem előtt fogjuk tartani a hallgató igényeit is, és ettől függően szerezhet majd tapasztalatot kulturális, vagy épp kongresszusi területen.

Milyen szempontok szerint válogatták össze a képzés oktatóit?
G.G.: A legfontosabb irányelvünk az volt, hogy csak elvétve legyenek olyan oktatóink, akik nem rendelkeznek gyakorlati háttérrel. Egy alap vagy egy mesterképzés esetében a hallgatók mindig egy nagyon erős akadémiai tudást szereznek meg. Ezzel szemben egy szakirányú továbbképzésnek mindig az a célja, hogy specializált, jól használható gyakorlati tudást adjunk tovább. Ehhez most sikerült a legkiválóbb tanárokat és szakembereket összetoboroznunk.

Kiknek a jelentkezését várják?
V.L.:Ez alapvetően egy nyitott képzés, amit úgy pozícionáltunk, hogy bármilyen végzettséggel be lehessen jönni, ami legalább érintőlegesen kapcsolódik a rendezvényszervezéshez. Ha egy hallgató erős pénzügyi tudással rendelkezik, akkor bizonyos tantárgyak alól mentességet kaphat. Ugyanakkor, ha valaki más elméleti irányból érkezik, annak számára lehetővé tesszük, hogy elsajátítsa az alapvető gazdasági ismereteket, illetve felkészítjük a menedzsmentből és kommunikációból. Bárkit örömmel várunk, akit érdekel a rendezvényszervezés.

Felkeltettük érdeklődését? A képzésről bővebb információkat találhat a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hivatalos honlapján, továbbá a szak folyamatosan frissülő facebook-oldalán, ahol az érdeklődők számára a képzés szervezője pályázatot hirdet. A sikeres pályázók közül egyvalaki ingyenesen vehet részt a BKF prémium rendezvényszervező képzésén, emellett további értékes ajándékok is gazdára találnak.


A fotókat Piller Móni készítette

EVENT MENEDZSMENT

Szakvezetők: Dér Csaba Dezső PhD, a BKF főiskolai docense, Sohajda László, az Arts & Business Kft. ügyvezetője

Ma már számos rendezvényszervező képzés működik országszerte, azonban hiányzik egy olyan általánosan elfogadott szakmai garancia, ami biztosítaná azt, hogy az iskolapadban megszerezhető tudás valós piaci igényeket elégítsen ki és figyelembe vegye a szakma aktuális trendjeit.

Ezért a Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) ‒ mint a hazai rendezvényszervező szakma képviselője ‒ a valós piaci igényeknek megfelelő tudással rendelkező szakemberek képzésére létrehozta prémium rendezvényszervező képzését a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolával együttműködésben.

A képzés egyfajta tehetséggondozási programjaként a MaReSz lehetőséget kíván adni a legjobb hallgatók számára, hogy szakmai gyakorlatot szerezzenek a Szövetség partnerszervezeteinél.

Azok jelentkezését várjuk, akiket a rendezvényszervezés világa érdekel és fontos számukra, hogy releváns ismereteket, szakmailag elismert képesítést szerezzenek. Ajánljuk egyrészt a már gyakorlati tapasztalattal is rendelkező rendezvényszervezőknek, akik tovább képeznék magukat, aktualizálnák ismereteiket, bővítenék kapcsolati hálójukat. Másrészt javasoljuk szakmai gyakorlattal még kevésbé rendelkező érdeklődők számára is, akik később különböző intézményeknél, vállalatoknál, közép- és kisvállalkozásoknál, szervezeteknél szeretnének majd elhelyezkedni rendezvényszervezőként, vagy akár saját vállalkozás keretében is el tudják képzelni, hogy professzionális, hatékony és teljes körű rendezvényszervezői tevékenységet lássanak el.

Elhelyezkedési lehetőségek:

• Vállalatok event marketinggel foglalkozó részlegei
• Rendezvényügynökségek
• Klasszikus reklámügynökségek
• Pr tevékenységet végző cégek
• Konferencia- és kongresszusszervezők
• Incentive utazási irodák
• Party service-ek
• Helyszíni, illetve technikai kapacitással rendelkező intézmények, társaságok
• Speciális szolgáltatók
• Rendezvényhelyszínek
• Technikai szolgáltatók

Főbb tantárgyak, ismeretkörök: Kreatív csapatépítő tréning, Eseménymarketing, Szervezés és menedzsment, A rendezvényszervezés pénzügyi, jogi vonatkozásai, Eseménykommunikáció, Rendezvénygasztronómia, Rendezvénytechnika, Rendezvényturisztika, Fesztiválszervezés, Konferenciaszervezés, Kiállításszervezés és -kivitelezés, DMC – incentív utaztatás

Vezető oktatók:

Bakró Nagy Hédi, a RagazzArt Kft. ügyvezető igazgatója, a MaReSz elnökségi tagja, a MaReSz rendezvényügynökség tagozatának vezetője
Rókusfalvy Gábor, a Roxer Event & More ügyvezető igazgatója, a MaReSz elnökségi tagja, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek BTL tagozatának vezetője
Sipos Dávid, a HPS Experience ügyvezető igazgatója
Tordai Bálint, a Bo Event ügyvezető igazgatója
Semsei Rudolf, a Budapest Party Service ügyvezető igazgatója, a MaReSz rendezvénygasztronómia tagozatának vezetője
Kepes Ágnes, a Kepes Hostess-közvetítő Iroda cégvezetője és tulajdonosa
Szurmay Gábor, a Bálvány Kft. ügyvezető igazgatója, a MaReSz rendezvénytechnika munkacsoportjának vezetője
Benyhe Ildikó, a CongressLine Rendezvényszervező Kft. szakmai igazgatója, a MaReSz alelnöke, a MaReSz Kongresszus- és konferenciaszervezés tagozatának vezetője
Ifi István, a HUNGEXPO Vásár és Reklám Zrt. szervezési igazgatója
Zilai Zoltán, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, a Magyar Fesztiválszövetség elnökségi tagja
Rácsai Ágnes, a Mikrocosmos Utazási Iroda tulajdonosa, a Magyar Beutaztatók Szövetségének alapítója

Partnerszövetségek:

• Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége
• Magyar Beutaztatók Szövetsége
• Magyar Fesztiválszövetség
• Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
• Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége
• Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

Megszerezhető végzettség neve: event menedzser

A képzés eredményes befejezése esetén a főiskolai oklevél mellett a MaReSz szakmai tanúsítványát is megkapják hallgatóink.

A képzés időtartama (oktatás ideje): 3 félév, összesen 290 kontaktóra. Oktatás szombatonként.

A képzés díja: 225.000 Ft + 5000 Ft extra szolgáltatási díj /félév

EARLY BIRD KEDVEZMÉNY! Az első féléves tandíj árából 30.000 Ft kedvezményt biztosítunk azok számára, akik FEBRUÁR 17-IG befizetik az első féléves kedvezményes tandíjat.

A PARTNERSZÖVETSÉGEK TAGJAI SZÁMÁRA 30.000 Ft/félév kedvezményt biztosítunk a tandíj árából.

A felajánlott kedvezmények nem vonhatók össze.

A szakirányú képzésre bármilyen főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték. A szakra jelentkezőkkel a szorgalmi időszakot megelőzően felvételi elbeszélgetésre kerül sor.

További információ: Sohajda László, sohajda.laszlo@artsandbusiness.hu; +36-30/249-06-83